LV
GPS KOORDINĀTES
Takas sākums: X: 671803, Y: 6386300 / Lat: 57.5863800, Lon: 26.8740039
APRAKSTS
Pārgājiens vai velobrauciens pa Peļļu gravu un tās nogāzēm - meža taciņām, lauku ceļiem, pakalniem un lejām, gar 7 ezeriem. Tā kā daļa takas iet pa Igaunijas teritoriju, līdzi jābūt robežas šķērsošanai derīgi dokumenti.

Taka sākas  pie Mežavizlu mājām. Tai ir divi loki. Garākais 9,5 km loks jeb Peļļu taka un īsākais 4,5 km loks jeb Ilgāja-Naudas akmens taka.

Garais loks jeb Peļļu takas ceļš sākumā ved lejup pa zemledus kušanas ūdeņu veidoto gravu uz ielejā esošo ainaviski skaisto Ilgāja ezeru. Pie Aleju mājām ir izveidota labiekārtota atpūtas vieta, no kuras paveras jauks skats uz Ilgāju un tā nelielo saliņu ezera Latvijas pusē. Peļļu ielejas četriem ezeriem – Ilgājs, Sūneklis, Smilšājs un Peļļu – pa vidu iet Latvijas-Igaunijas robeža. Igaunijas pusē tos sauc Kikkajärv (Gaiļa ezers), Sarapuujärv (Lazdu ezers), Liivajärv (Smilšezers) un Mudajärv (Dūņezers) un tie iekļauti Paganamā ainavu aizsargājamajā teritorijā. Pie Liivajärv jeb Smilšāja ezera Igaunijas pusē var uzkavēties labiekārtotā atpūtas vietā, nopeldēties un pavērot apkārtni no stāvās Peļļu gravas nogāzes. Pēc valstu robežas šķērsošanas pie Peļļupītes, taciņa pa stāvu nogāzi uzved kalnā. Tālāk jādodas pa lauku ceļu garām Eniķu ezeram un Jenšu mājām līdz Palpiera ezeram un Naudas akmenim.Tad gar Palpieru un Kūriņkalna ezeru taka atgriežas sākuma punktā.

Īsākā loka jeb Ilgāja-Naudas akmens takas sākuma un beigu posms sakrīt ar Peļļu taku. Taka sākas aiz Mežavizlu mājām, ved lejup līdz Ilgāja ezeram. Pie Aleju mājām ir izveidota labiekārtota atpūtas vieta, no kuras paveras jauks skats uz Ilgāju un tā nelielo saliņu ezera Latvijas pusē. Taka turpinās pa ēnainu, diezgan stāvu meža ceļu augšup, līdz Vizlu mājām. No Vizlu kalna paveras plašs skats uz Igauniju. Tālāk taka pa skaistu meža ceļu atved pie Naudas akmens, un tad gar Palpiera un Kūriņkalna ezeriem atgriežas pie Mežavizlu mājām, takas sākuma punktā.

Foto: Rūta Zepa

PĀRVIETOŠANĀS IESPĒJAS

VIDES PIEEJAMĪBA
Nav piemērota personām ar kustību traucējumiem un bērniem ratiņos.
APSKATEI NEPIECIEŠAMAIS LAIKS
4-5 h
  2-3 h
GARUMS
9,5 km
PIEMĒROTĀKAIS LAIKS APMEKLĒJUMAM
Bezsniega periods. Taku iespējams apmeklēt visu gadu, taču skaistākās ainavas vērojamas pavasarī un rudenī. Ziemā taka netiek tīrīta.
MAKSA
Bezmaksas.
ATVĒRTA
Visu gadu.
VEIDS
Lokveida.
TAKAS SHĒMA
MARĶĒJUMS
Baltas plāksnītes ar sarkanu aplīti centrā. Igaunijas pusē arī vrziena norādes zīmes.
APVIDUS
Pauguraine, pļavas, mežs.
GRŪTĪBU PAKĀPE
SEGUMS
Igaunijas pusē dēļu laipas, Latvijā – bez seguma, lauku ceļi.
Uzmanību! Lietus laikā stāvās nogāzes var būt slidenas.
LABIEKĀRTOJUMS

NOKĻŪŠANA
Pa šoseju A2/E77 Rīga-Veclaicene jādodas virzienā uz Igaunijas robežu. ~ 198 km jānogriežas uz Kornetiem. Pēc 3 km sasniedzams Kornetu centrs. Tālāk garām Druskām un Renciem pēc ~5 km sasniedzams ceļu krustojums ar norādi « Kornetu-Peļļu grava 1,3 km». Sekojot šai norādei, pēc 300 m sasniedzams takas sākums.
UZTURĒŠANĀS NOTEIKUMI

Līdzi nepieciešami robežas šķērsošanai derīgi dokumenti.
CITA NODERĪGA INFO
Alūksnes novada Veclaicenes pagasta tūrisma informācijas punkts;
Jānis Prangels, tālr. +371 265202320
Telšu vietas: "Alejas" 28395087, "Jenši" 29363357
APSAIMNIEKOTĀJS
Alūksnes novada Veclaicenes pagasta pārvalde
UZMANĪBU!
Atsevišķas ziņas laika gaitā var būt izmanījušās. Ja esat konstatējuši informācijas neatbilstību vai infrastruktūras bojājumus, lūgums, sazināties ar apsaimniekotāju.