Apskates objekti ikona

ATRAŠANĀS VIETA

Ķemeri, Jūrmala

APRAKSTS

Vairākums dzelzceļa līniju Latvijā ir būvētas ar mērķi veikt ērtus kravu pārvadājumus. Tomēr Rīgas–Jūrmalas līnija jau sākotnēji radīta galvenokārt, lai nogādātu pasažierus uz Jūrmalas kūrortu.
Pirmā Ķemeru dzelzceļa stacijas ēka uzcelta 1877. gadā, kad atklāja vilcienu satiksmi "Rīga-Tukums". Pēc līnijas atklāšanas Ķemeru kūrorta viesu skaits strauji pieauga no 100 līdz 600 peldviesiem sezonas laikā. Vēlāk I Pasaules kara laikā nopostīto dzelzceļa stacijas ēku no jauna uzcēla 1922. gadā. Tā bija pirmā Latvijas brīvvalsts laikā uzceltā būve Ķemeros (arhitekts Arturs Medlingers). Šī stacijas ēka, nedaudz pārbūvēta pēc II Pasaules kara, pastāv līdz mūsdienām.
1911. gadā, kad Ķemeri bija attīstījušies kā nozīmīgs dziediecības kūrorts, tika atklāta tieša (bezpārsēšanās) līnija "Maskava-Ķemeri".
1912. gadā no Ķemeru stacijas līdz Jaunķemeru pludmalei atklāja 7 verstis garu tramvaja līniju. Iniciators līnijas izveidošanai bija kūrvietas direktors ārsts Aleksandrs Lozinskis. Pēc jaunās šosejas izbūves un autobusu satiksmes atklāšanas 1933. gadā tramvaja sliedes nojauca. Mūsdienās dzelzceļa stacija sagaida Ķemeru iedzīvotājus un viesus, kuri ierodas ar vilcienu no Rīgas vai Tukuma puses.

 

Ķemeru dzelzceļa stacija

Foto: I.Ķuze

Stacija un tramvajs senajās pastkartēs